sobota, 7 kwietnia 2018

Wege festiwal 7-8 kwietnia 2018


Koszt biletu - opaski to 10zł z możliwością wejścia na dwa dni festiwalu


Czarny hot dog z kiełbaską z soczewicy, warzywnymi dodatkami i sosem czosnkowym i barbecue.
Czarna bułka z zawartością wyczuwalnego w smaku węgla z przesłodkimi dodatkami okazała się delikatnie mówiąc niewypałem, a tyle się na nią naczekałam w metrowej kolejce...


Słodkości - torty (sernik), babeczki, daktyle irańskie, praliny
Cudownie było spoglądać na pełne smakołyków stoiska, niestety zaliczyłam w tej euforii pomyłkę i bezwiednie zjadłam kilka wegetariańskich potraw. Czułam się oszukana.
Chlebki gruzińskie
Jedno z moich ulubionych stoisk i wspomnienia z podróży po Turcji czy Maroko, choć to gruzińskie wypieki.
Pakora (brokuł, kalafior, marchewka smażone w cieście z ciecierzycy) z chutneyem z jabłek.
Pakora poszła na pierwszy ogień i chociaż oczy skłaniały się w stronę Samosy, to smak był naprawdę dobry.
Indyjskie pakory i samosy oraz zupy-potrawki

Kosmetyki wege i vege
Przyjemnie było patrzeć na kramy z kosmetykami ręcznie wyrabianymi czy o składzie wegańskim. Tylko te ceny...
Kosmetyki

Zielony Talerz (lody: belgijska czekolada z na mleku ryżowym i czarna wanilia; tort czekoladowy z pistacjami) i Atelier Smaku
Krakowski "Zielony Talerz" serwował pyszne lody. Skusiłam się na czarną wanilię, której w ogóle nie czułam, jedynie tę słodycz, i belgijską czekoladę, która okazała się wyśmienita, ciężka, kremowa, idealna. Do tego ciasta. Trudny wybór i z wyliczanki padło na czekoladowe ciasto z pistacjami i jadalną koronką. Pysznie.

Wege Festiwal
I te drewniane łyżeczki oraz widelczyki. Super!

Wege Festiwal

Pierogi
Pierogi o nadzieniach do wyboru, do koloru. Skusiłam się na makowe. Pyszne niczym makowiec.
Koktajle (mleczko słonecznikowe z bananem i karobem), tempeh, miso, chleb ziarnisty z pastami
Pyszne chleby z przeróżnymi ziarnami. Degustacja kilkakrotna.

Wege Festiwal

Książki, gumki, broszki, koszulki, wlepki, langosze

Tureckie przysmaki: baklawa, chałwa

Lokum, baklawa, rachatłukum

Turecki kram

Wietnamskie przysmaki: pizza, zupa tom yum

Pizza

Zupa pho, sajgonki, bułka wietnamska, smażone różności

Wino, wegańskie kiełbaski, wegański hot dog (bułka pszenna, różowa lub czarna)

Ciasta, brownie, torty i masła orzechowe
Posmakowałam masła orzechowego z pistacjami - bardzo dobre.


Lody (Zielony Talerz i Od Węgrzyna)


Oprócz smakowania potraw skorzystałam z sobotniego wykładu o 12.30 - 13.30 o Wege biznesie w Trójmieście. Rozmawiały:
Karolina Majchrowicz Instytut Estetyki, Joanna Krupicka Avocado Vegan Bistro, Kasia Brewińska SpożyVczak. Prowadzenie Łucja Wierzchowska Vmag. 
Spotkanie okazało się bardzo inspirujące i   



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz