sobota, 16 czerwca 2018

Kiszone ogórki z octem pokrzywowym



ogórki gruntowe, małe i średnie
koperek
cebulka dymka pozostała po szczypiorku
ocet pokrzywowy z kwiatkami mniszka i stokrotki

Ogórki umyć i umieścić w porcelanowym / kamiennym / szklanym naczyniu (ja użyłam wazy do zupy).
Dodać pozostałe składniki.
Dolać wodę, aby pokryła ogórki.
Nakryć talerzykiem i obciążyć go (u mnie kubek nakryty pokrywką porcelanową z wazy).
Ustawić naczynie w temperaturze pokojowej i nakryć ściereczką, ale nie szczelnie (postawiłam na podłodze pod krzesłem).
Sprawdzać co 2-3 dni czy nie pleśnieje.

Kiedy zje się ogórki, a pozostanie zalewa, to nie wylewam jej, a wkładam nowe, świeże i umyte ogórki i proces kiszenia zachodzi szybciej.

Efekt:
Wygląd i zapach klasycznych kiszonych ogórków, jedynie smak się różni, bo brakuje soli (dla jednych wada, dla innych zaleta).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz